4 okt 2013

Hybride Docent opgenomen in de Lerarenagenda

Scholen staan midden in de samenleving en leiden jongeren onder meer op om actief deel te nemen aan deze samenleving. Het is voor scholen dus vanzelfsprekend open te staan voor wat er buiten de school gebeurt. Het werken met hybride docenten zorgt voor een sterkere verbondenheid met de wereld buiten de school.

We zijn er trots op opgenomen te zijn in de Lerarenagenda:

‘Om uitwisseling tussen leraren, scholen en bedrijfsleven te versterken zijn enkele oud-Eerst de Klasdeelnemers gestart met het initiatief ‘hybride docent’. Zij willen stimuleren dat meer mensen in hun werk verschillende werelden (waaronder lesgeven) combineren. Als eerste stap hebben zij een “twinning project” opgezet. Dit project koppelt leraren, schoolleiders én HR-functionarissen aan werknemers uit het bedrijfsleven. Oogmerk is groei van het aantal ‘hybride docenten’: mensen die meerdere werelden combineren in hun werk, waarvan lesgeven er in ieder geval één is’.

i q d

Deel dit bericht via: