Hybride docenten aan het woord

De manieren waarop hybride docenten banen combineren zijn zeer divers. Hoe werkt dit in de praktijk? Wat levert het op? Waarom zou iemand er een (onderwijs)baan naast doen? En, waar lopen hybride docenten tegenaan?

Hieronder vindt u drie portretten van hybride docenten en drie fragmenten uit interviews met hybride docenten. Zij geven een rijk beeld aan motivaties, overwegingen, opbrengsten en uitdagingen waar ze als hybride docent tegen aan lopen.

Portret: Stef van der Linden


Stef van der Linden is docent maatschappijleer en maatschappijwetenschappen en is eigenaar van twee mediabedrijven: Stef Werkt en 365Voetbal.
Lees verder

Portret: Andrew Niemeijer


Andrew Niemeijer combineert zijn promotieonderzoek aan de Vrije Universiteit Amsterdam met het geven van het door hem ontwikkelde schoolvak Fast Lane English.
Lees verder

Portret: Bart Giethoorn


Bart Giethoorn is docent natuurkunde en zzp’er. Hij geeft trainingen in praktische gamification aan docenten en werkt bij de TU Delft met vo-scholieren die daar een excellentie-programma volgen.
Lees verder

Kort interview: Frank Hordijk

Frank Hordijk


Frank Hordijk is mede-eigenaar van adviesbureau Hordijk & Hordijk en van een accountantsbureau. Hij combineert dit al jarenlang met een docentschap M&O in het voortgezet onderwijs.
Lees verder

Kort interview: Jorrit Blaas

Jorrit Blaas


Jorrit Blaas is een echte hybride docent. Hij combineert een baan als beleidsmedewerker op de afdeling voortgezet onderwijs bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen met een baan als leraar economie.
Lees verder

Kort interview: Rik Adriaans

Rik Adriaans


Rik Adriaans is architect en mede-eigenaar van architectenbureau BOUWkunstWERKplaats, maar hij geeft ook het vak Onderzoek en Ontwerpen op een middelbare school.
Lees verder