Hier kunt u in willekeurige volgorde een aantal publicaties terugvinden gebaseerd op onderzoek en/of projecten die waardevol zijn voor de verdere ontwikkeling van het hybride docentschap.
Brainport organiseert een meerjarige pilot ism onderwijs en bedrijfsleven voor hybride tech docenten. Doel is om 100 professionals hun kennis en ervaring de klas in te brengen.
Het STC is al een aantal jaren bezig met het introduceren van hybride docenten in hun onderwijsorganisatie. In deze prezi meer informatie over de pilot in 2017/2018. En hieronder een tweetal verslagen.
Onderzoekers van Fontys zijn al een aantal jaren zich in het onderwerp aan het verdiepen. Hieronder een aantal publicaties.
Techniekpact heeft een aantal jaren geleden onderzoek gedaan naar drijfveren om docent te worden en circulaire carrières. Beide interessante onderwerpen die raken aan hybride docentschap.
Windesheim heeft een artikel gepubliceerd waarin Tijmen Schipper (e.a.) dieper ingaan op de rol die hybride professionals in de techniek kunnen spelen in de verbinding tussen het technisch bedrijfsleven en beroeps onderwijs.
De afgelopen jaren zijn een aantal afstudeeronderzoeken uitgevoerd die te maken hebben met hybride docentschap.
De technische branches (o.a. Wij Techniek) organiseren/financieren al een aantal jaren voor vakmensen het project hybride techniek opleiders.